2 Mayıs 2015 Cumartesi

ÇİN HALK CUMHURİYETİ WORKSHOP SEYAHAT PROGRAMI İZLENİMLERİ:

ÇİN HALK CUMHURİYETİ WORKSHOP SEYAHAT PROGRAMI İZLENİMLERİ:

Dünyada seyahat edenlerin sayısı her geçen gün artarak devam etmektedir. Ülkeler de bu pastadan payını alabilmek için çeşitli etkinlikler, tanıtımlar yaparak turizm politikalarını da bu yönde oluşturmaktadırlar. Buna paralel olarak yatak arz sayısı da hızla artmaktadır. Bu da turizm sektörünün gelecek vaat eden bir sektör olduğunu göstermektedir.
Türkiye’nin dünya turizmindeki rolünü artırmak için ülkemizin tarihi güzelliklerini, kültürel değerlerini en etkili yöntemle tanıtmak gerekmektedir. Ülkemizin tanıtımı başta Tanıtma Genel Müdürlüğümüz olmak üzere ilgili STK’lar ve özel sektör marifetiyle yapılmaya çalışılmaktadır. Kamu özel sektör işbirliği tanıtım mantalitesinden yola çıkarak; Glorious DMC Travel Turizm Seyahat Acentası ile Denizli İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü olarak gelişmekte olan Çin Halk Cumhuriyeti pazarının Türkiye için geleceği parlak olması nedeniyle sektöre faydalı olacağını düşündüğümüz 22-30 Nisan 2015 tarihlerinde bir workshop programı gerçekleştirildi.
Başta Guangzhou şehri olmak üzere, Çin Halk Cumhuriyeti’nin iki büyük metropolü olan Shanghai ve Pekin ve ardından Çin Halk Cumhuriyeti’ne bağlı Özel Yönetim Bölgesi olan Honkong’da 2-3 günlük konaklamalar yaparak bu bölgelerdeki acentalar ile başta Çin Türkiye Büyükelçiliği, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Konsolosluk, Türk Hava Yolları ve TÜRSAB Türkiye Seyahat Acentaları Birliği olmak üzere Türkiye’den başta İstanbul, Çanakkale, Antalya, Fetiye, Safranbolu, Konya, Kapatokya, İzmir, Bodrum, Kuşadası ve Denizli bölgesinden 20 turizmciden oluşan heyet, Çin Halk Cumhuriyeti’nde her bir bölgede en az 30 acenta olmak üzere 100’ün üzerinde acenta ve tur operatörü ile görüşmeler sağlandı.


Türkiye’den giden katılımcılarımız tanıtımlarını görsel sunumlarla yapma imkanı buldular. Karşılıklı olarak talepler, beklentiler ve görüşler belirtildi. Ayrıca Büyükelçiliği, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Konsolosluk, Türk Hava Yolları ve TÜRSAB temsilcileri kendi konularında bilgilendirmeler yaparak soruları yanıtladılar.
Başta Guangzhou olmak üzere, Shanghai, Pekin ve Honkong bölgelerinde tarihi yerleri, kültürel değerleri, otelleri, restoranları ayrı ayrı gezip inceledik. Gördüğümüz farklı uygulamaları kendi tesislerimize nasıl yansıtacağımızla ilgili değerlendirmeler yapıldı.
Gittiğimiz yerlerde Türk Büyükelçiliğimizi, Turizm Müşavirliğimizi, Türk Havayolları Müdürlüğü’nü ziyaret ederek görüşme sağladık ve bilgi alışverişinde bulunduk.
Her geçen gün Pazar değeri artan Uzakdoğu pazarı özellikle Çin pazarı ülke turizmi açısından yüksek önem taşıması sebebiyle böyle organizasyonlar Türk turizminin gelişmesine ve dolayısıyla da ülke ekonomisinin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Dolayısıyla diğer ülkelerde ve pazarlarda da bu tür organizasyonların yapılması yerinde olacaktır.
Öte yandan Türkiye’ye gitmek isteyen Çinli turistler artık internetten elektronik vizeye (e-vize) başvurarak, Türkiye’ye daha kolay gitme imkânına kavuşması da Çinli tur öperatörlerini sevindirdiğini muşahade ettik.

Bir milyar üç yüz milyon nüfusu olan Çin Halk Cumhuriyeti 2014 yılında çeşitli ülkelere yüz milyonun üzerinde turist gönderirken, 2014 yılında Türkiye’ye giden Çinli turist sayısı bir önceki yıla oranla yüzde 44 artışla 200 bine çıkması bu pazarda hızla artış olacağını müjdecisidir. Türkiye’ye Çin halk Cumhuriyeti’nden gelen turist sayısını artırmak amacıyla bu tür organizasyonlar daha sık yapılmalıdır. Netice olarak bu organizasyon her iki Ülke turizmcileri açısında verimli geçmiştir. Türk heyeti olumlu izlenimlerle Türkiye’ye döndü önümüzdeki günlerde ve yıllarda Çinli turist sayısında patlama yaşanacağı ümidi bizde hasıl oldu. Turizmin yüzümüzü daima güldürmesi temennisiyle saygılar sunarım.
MEHMET KORKMAZ İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRÜ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder