20 Nisan 2014 Pazar

38.TURİZM HAFTASI'NDA DENİZLİ....

 

Turizm yatırımları, projeler, tanıtım stratejisi ve rakamlarla Denizli...






Ülkemizde ilk Turizm Haftası” etkinlikleri Mart ayının ikinci Pazartesi günü kutlanmak üzere 26.07.1976 tarih ve 1893 Sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisinde yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
 

1983 yılından itibaren havaların soğuk olması ve turizm sezonunun açılışı gerekçesiyle 15-22 Nisan tarihleri arasında haftanın kutlanmasına karar verilmiştir. Ancak; önceleri turizm sezonunun açılışı olarak kutlanılan turizm haftası, 2000 li yıllardan itibaren anlamını da değiştirerek, turizmin bütün bir yıla yaygınlaştırılması, toplumda turizm bilincinin geliştirmesi, iç turizmin canlandırılması ve halkın turizm hareketlerine katılımının sağlanması amacıyla, her yıl 15 Nisan-22 Nisan tarihleri arasında kutlanan “Turizm Haftası” nın bu yıl 38.sini kutluyoruz.


Ülkemiz gelişimi için büyük önem arz eden turizm, döviz ve istihdam yaratan, ekonomik katkı sağlayan, insanların dinlenme ihtiyacını karşılayan, farklı kültürleri bir araya getirerek bugün küresel olarak en fazla ihtiyaç duyduğumuz barış ve huzur ortamına hizmet eden, dünyanın en hızlı gelişen sektörlerin başında yer almaktadır.
 

38. turizm haftasını kutladığımız ülkemiz turizm verilerine baktığımızda; 1976 yılında 1 milyon 676 bin olan turist sayısının 2013 yılında 35 milyona ulaştığını, turizm gelirinin ise 1976 yılında 181 milyon dolardan, 2013 yılında 32.3 milyar dolara yükseldiğini görmekteyiz.

Diğer tarafdan turizmde sahip olduğumuz potansiyelin doğru kullanımı ve turizmin çeşitlendirilmesi, Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve turizm sektörünün başarılı çalışmaları ile Türkiye, bugün Dünya Turizm Sektöründe şampiyonlar ligindedir. 2002 yılında 17. sırada iken 11 yılda 11 basamak yükselerek, 35 milyon turist sayısı ile dünya seyahat pazarının en büyük 6. ülkesi konumuna gelmiştir.

 

Dünya Turizm Örgütünün raporuna göre 2013 yılında turizm gelirini en fazla arttıran 3. Ülkeyiz. Turist sayısında dünya turizmi yüzde 5 büyürken Türkiye yüzde10 büyüyerek dünya ortalamasını 2 ye katlamıştır. Dünya seyahat pazarında güçlü konuma ulaşan Türkiye’nin başarısı tesadüf değildir. Bu başarı akılcı turizm politikalarıyla, sektör dinamizmiyle, misafirperver Anadolu insanıyla, eşsiz güzelliklere sahip coğrafyamızla ve ülkeye hâkim istikrar ve iklimin oluşturduğu bereketle açıklanabilir.

Turizmin ülke ekonomisine katkısına bakıldığında turizm gelirlerinin toplam ihracat içindeki payı yaklaşık yüzde 20, net turizm gelirlerinin dış ticaret açığını kapatma oranı da yüzde 30 düzeyindedir. TUİK verilerine göre turizm gelirimiz cari açığın yaklaşık yüzde 59 unu karşılamıştır.

Ülke tanıtımları rekabetin çok yoğun olduğu küresel bir Pazar ortamında gerçekleşmektedir. Ülke tanıtımlarında turizm tanıtımının yanı sıra bilişim-teknoloji, sanayi, eğitim, Ar-Ge ve innovasyon gibi farklı değerlerin ve ürünlerin bileşkelerinden oluşan dinamik tanıtım stratejileri uygulanmaktadır. Fark yaratmak ve görünürlüğü arttırmak için ülkelerin farklı stratejilere yöneldikleri görülmektedir. Kentler, büyük projeler, kültür, sanat, spor ve sosyal yaşam gibi unsurlar da ülke tanıtımlarında önem kazanmış bulunmaktadırlar. Ülkemizin uluslararası tanıtım pazarlarında etkin şekilde var olması, ülke imajımızı yükselterek ilgi ve talebin arttırılması, marka değerinin yükseltilmesi tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin daha çok ülkede ve daha kapsamlı bir şekilde yürütülmesini gerektirmektedir.

Ege Bölgemizin 2. büyük kenti olan Denizli, coğrafi konumu, iklimi, doğal ve turistik yönden önemli özelliklere sahip eşsiz bir yerleşim ve uygarlık merkezidir.

Büyükşehir Denizli sahip olduğu kültür-turizm değerleri sayesinde Ülkemizin önde gelen destinasyon İllerinin başında yer almaktadır. 234 adet konaklama tesisi, 18.470 yatak kapasitesi, 30 adet turizm seyahat acentası ile iç ve dış turizm piyasasına sunulması ve turizm sezonunun 12 aya yayılıp bir “Turizm Kenti” haline getirilmesi için Valiliğimiz önderliğinde Denizli turizmi çeşitlendirme çalışmaları devam etmektedir.

1- TERMAL TURİZM
Ülkemizde son ilan edilenler ile birlikte 34 adet Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi, 228 adet Turizm Merkezi, 6 adet Turizm alanı ve 2 adet Turizm Bölgesi olmak üzere 2634 Sayılı Turizmi Teşvik Kanunu çerçevesinde faaliyetleri yürütülen toplam 270 adet alan, bölge ve merkez bulunmaktadır.

Türkiye jeotermal kaynaklar bakımından dünyada ilk 7 ülke arasında yer alırken kaynak potansiyeli açısından Avrupa’ da 1.nci, kaplıca uygulamaları konusunda ise 3. sıradadır. Jeotermal kaynaklarımızın daha etkin ve verimli kullanımına yönelik olarak geleneksel kaplıca kullanımından farklı bir anlayış ve yaklaşım geliştirilmeye çalışılmaktadır. Gerek tesis sayısı gerekse yatak kapasitesi açısından Termal Turizmin ülke turizmi içindeki payını arttırmak için Termal Turizm Master Planı kapsamında çalışmalar devam etmektedir.

İlimizde, termal marka kent, kür parkı ve kür merkezi oluşturmak amacı ile 2008 yılında Akköy-Gölemezli, Sarayköy ve Buldan-Tripolis’ i kapsayan “Denizli Termal Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi” ilan edildi, buradaki planlama çalışmaları tamamlanmış, turizm yatırımcılarına tahsis aşamasına gelinmiştir.

Bilindiği üzere Denizli teşvik yasasına göre 2. Bölgede yer almasına rağmen bu Termal KTKG bölgedeki turizm yatırımları 5. Bölge teşviklerinden yararlanabilmektedir. Yatırımların tamamlanmasıyla birlikte İlimizdeki tek gecelik konaklama sorunu da çözümlenmiş olacaktır.

2- KARAHAYIT KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJESİ
Karahayıt Kasabası’ nda başlayan “Kentsel Dönüşüm Projesi” kapsamında Karahayıt’ ın “Pamukkale Termal Sağlık Kenti” adıyla yeni bir konseptte destinasyon olması için yeni yapılanma, dönüşüm ve çevre düzenleme çalışmaları ile tanıtım ve pazarlama çalışmaları hızla devam etmektedir.

Ayrıca Sayın Valimizin ve Milletvekillerimizin Pamukkale ve Karahayıt’ a yapılacak turizm yatırımlarının 5. Bölge teşviklerinden yararlanabilmeleriyle ilgili düzenleme çalışmaları devam etmektedir.

Karahayıt’ ta kentsel dönüşüm projelerinin tamamlanmasının ardından beldenin çehresi değişecektir. Hastane, klinik, kür merkezleri, otelleri, eğlence merkezleri, spor ve yeşil alanlarıyla insanların gezerek tedavisini yaptırabileceği, tedavisini yaptırırken keyifle zaman geçirebileceği sosyal bir alan oluşturulacak ve böylece turistler hem kültür turizmi için hem de termal-sağlık turizmi için İlimize geleceklerdir. Dolayısıyla Pamukkale günü birlik turizmden kurtularak başta Avrupa olmak üzere dünyanın her tarafından gelen turistler ağırlanır hale gelecektir.
 


3- ARANILAN ŞEHİR
Son yıllarda İlimize turizm yatırımcıların ilgisi artmış olup, İlimizde devam eden 18 adet turizm yatırımı bulunmaktadır. Bu 18 adet turizm yatırımından; Turizm Belgeli yatırımda 2 adet 5 Yıldızlı, 5 adet 4 Yıldızlı ve 6 adet 3 Yıldızlı olmak üzere toplam 2.222 yatak kapasiteli 13 adet tesisin inşaatı devam etmektedir. Bunun yanında, Turizm Belgesiz 2 adet Kür Merkezi, 1 adet Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi ve 2 adet Termal Otel olmak üzere toplam 5 adet turizm yatırımı devam etmektedir.

İlimiz turizm yatırımlarında tercih edilen iller arasında ön sıralarda yerini almış durumdadır.

4- BOZDAĞ KAYAK MERKEZİ PROJESİ
2419 metre yükseklikteki Batı Anadolu Bölgesi’ nin en büyük kayak merkezi olabilecek kapasitede doğal pistleri mevcut olan Bozdağ Kayak Merkezi; Aralık - Nisan ayları arasında kayak imkânı bulunmakta olup, Uludağ ile aynı potansiyele sahiptir.

Denizli’ de uzun yıllardır gerçekleştirilemeyen kayak merkezi projesinin hayata geçirilmesi için, yine Sayın Valimizin önderliğinde çalışmalara hız verilmiş ve bu çalışmaların sonucunda Ocak 2013 tarihinde “Denizli Tavas Bozdağ Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi” ilan edilmiştir.

Bozdağ’ ın 1/25000 ölçekli Denizli Tavas Bozdağ Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi Çevre Düzeni Planı Kültür ve Turizm Bakanlığı Plan İnceleme ve Değerlendirme Kurulu’ nun 12.06.2013 tarih ve 159/4 sayılı kararı doğrultusunda 2634 Sayılı Turizmi Teşvik Kanunu’ nun 7. Maddesi uyarınca onaylanmış olup, ihalesi İl Özel İdaresi’ nce yapılan 1/5.000 ve 1/1.000 ölçekli planlar Bakanlığımızca 2014 yılı Mart ayında onaylanmıştır.

I. Etap Kayak Alanı 2 Telesiyej ve 1 Teleski hatları çalışmaları tamamlanmış olup, Bozdağ’ da kayak yapılabilir duruma gelinmiştir.

5- İL MÜZESİ PROJESİ
İlimizin en önemli sorunlarından olan İl Müzesi eksikliği konusunda 40 yıldır yapılan çalışmaların sonuna gelinmiştir.

İl Müzesi yapımı için 20 Eylül 2012 tarihinde Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Ertuğrul GÜNAY’ ın İlimize teşrifleriyle, Bakanlığımız ve Zorlu Holding A.Ş. arasında bir protokol imzalanmıştır. Sponsor Zorlu A.Ş. tarafından proje çalışmaları devam etmektedir.

6- KAZI ÇALIŞMALARI PROJESİ
2013 yılında ülke çapında Bakanlar Kurulu Kararı ile 123 kazı çalışması Türk Bilim Adamları, 43 kazı çalışması da yabancı bilim adamları tarafından olmak üzere toplam 166 çalışma yürütülmüştür.

İlimizin bine yakın tescilli kültür ve tabiat varlığı mevcuttur. İlimizde bulunan 19 adet antik kentte kazı çalışmaları yapılarak buraların gün yüzüne çıkarılması ve turizme kazandırılması büyük önem arz etmektedir.

Bilindiği gibi İlimizde; Hierapolis (Pamukkale), Laodikya, Tripolis, Beycesultan, Tabae, gibi antik kentlerde ve İlbadı Mezarlığında kazı çalışmaları yapılmaktadır.

2013 yılında Sayın Valimizin maddi ve manevi destekleriyle İlimizde başarılı kazı çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalar;

Hierapolis Antik Kenti’ nde 2013 yılında 9 alanda kazı ve restorasyon çalışmaları yapılmıştır. Bu önemli çalışmalar neticesinde; şu anda Akdeniz havzası içinde Roma Dönemi Anadolu Tiyatroları arasında en önemli ve özgün bir yere sahip olan ve Antalya Perge Tiyatrosunun dışında hiçbir antik tiyatroda bulunmayan mitolojik kabartmaları ile görkemli sahne binası gayet iyi konuma gelmiş olan Pamukkale Hierapolis Antik Tiyatrosu Sahne Binası Restorasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

Ploutonium Kutsal Alanı (Cehennem Kapısı) Kazı ve Restorasyon çalışmalarında bulunan arkaik döneme ait parçalar ve Friglere ait tipik bir Kibele kabartması olan çift flüt çalan insan figürü, Hierapolis Antik Kenti’ nin bilinen tarihini 3 yüzyıl geriye götürmüştür. Kuzey Nekropolü ve Tripolis Caddesi Mezarlarında Yapılan Kazı çalışmalarında mevcut asfalt yol kaldırılmış, Anadolu’ nun en zengin nekropollerinden biri olan Hierapolis Nekropolü’ nün ziyaretçiler açısından daha iyi algılanabilir hale getirilmiştir.

Laodikya Antik Kenti’ nde İncil’ de adı geçen 7 kiliseden biri olan ve eşsiz mimari özellikleri bulunan “Kutsal Haç Kilisesi” nde kazı ve restorayon çalışmaları yapılmıştır. Ayrıca “Laodikeia’ nın kalbi” diye adlandırılan Kutsal Agora Doğu Portik Alanı’ nda yapılan kazı ve restorasyon çalışmalarında, 11 metre yüksekliğiyle Türkiye’ de bir ilk diyebileceğimiz anıtsal büyüklüğe sahip olan 1850 yıl öncesine ait mermer sütunlar, kaideler, korinth tipi başlıklar, arşitrav ve frizler ile geison blokları gibi sütunların üzerine gelen yatay elemanlar ayağa kaldırılmıştır.

Laodikeia Antik Kenti, UNESCO’ nun aradığı 10 kriterden 3 kriteri karşılayarak, 15 Nisan 2013 tarihinde kültürel miras olarak UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’ ne alınmıştır.

Tripolis Antik Kenti’ nde Kemerli Agora, Roma Dönemi Dükkânları ve Mozaikli Ev’ de 9 ay boyunca kazı ve restorasyon çalışmaları gerçekleştirilmiştir.
İlimizde, ülkemizde örnek olacak şekilde 12 aya yayılan uzun süreli kazı çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

7- UNESCO DÜNYA MİRASI LİSTESİ’ NDE DENİZLİ
Ülkemizdeki UNESCO Dünya Mirası Listesi’ ndeki varlık ve alanların sayısı son 10 yılda 2 katına çıkmıştır.

Asıl listedeki kültür varlıklarımızın sayısı 9’ dan 11’ e, geçici listedeki kültür varlıklarımızın sayısı ise 17’ den 41’ e yükselmiş; toplam varlık sayımız 2013 yılında 26’ dan 52’ ye yükselmiştir. Ayrıca Somut Olmayan Kültürel Miras sayısına 2013 yılında 60 yeni kültürel miras unsurumuzu da eklettirmiş bulunmaktayız.

İlimizdeki UNESCO Dünya Mirası Listesi’ nde yer alan gerek somut gerekse somut olmayan Kültürel miraslarımızı sizlerle paylaşmak isterim:

- Bilindiği üzere UNESCO tarafından 1988 yılında hem kültürel, hem doğal miras olarak dünyada eşi benzeri olmayan Pamukkale Örenyeri “Dünya Miras Listesi” ne alınmıştır.

- 2000 yılında Akhan Kervansarayı ,

- 2013 yılında Laodikya Antik Kenti UNESCO Dünya Mirası Geçici Listesi’ ne alınmıştır.

“Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi” kapsamında Somut Olmayan Kültürel Miras Ulusal Envanteri Listesi’ne girmesi için İl Kültür ve Turizm Müdürlüğümüzce önceki yıllarda yapılan araştırmalar sonucunda tespit edilen ve önerilen;

1- Hayri DEV “2008 Yılı Yaşayan İnsan Hazinesi”,
2- Zeybeklik Geleneği (2013),
3- Yarenlik Geleneği (2013),
4- Çalgı Yapımcılığı Geleneği (2013)
5- Sudan Koyun Geçirme Geleneği (2014),
6- Denizli Keşkeği (2014),
7- Bardakçılık - Çömlekçilik Geleneğimiz (2014)

gibi kültürel unsurlarımız UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Ulusal Envanteri Listesi’ne alınmıştır.

UNESCO Dünya Mirası Listesi’ ndeki değerlerimiz gün geçtikçe artmaya devam etmekte ve bu sayının daha da arttırılması yönündeki çalışmalara hız vermiş bulunmaktayız. Bu kapsamda; İl Kültür ve Turizm Müdürlüğümüzce tespit edilen ve Somut Olmayan Kültürel Miras Ulusal Envanteri Listesi’ ne alınması için 2013 yılında önerilen;

1- Terekota Sanatı,
2- Eren Günü Etkinlikleri,
3- Tel Kırma Oyası,
4- Yatağan Palası,
5- Boğaz Havaları Geleneği
gibi kültürel unsurlarımızla ilgili Bakanlığımızca değerlendirme çalışmaları devam etmektedir.

8- TANITIM ÇALIŞMALARI
Bölgemizin en önemli turizm faaliyeti olarak öne çıkan ve Valiliğimizce Termal Turizm Geliştirme ve Tanıtma çalışmaları kapsamında, Sayın Valimizin önderliğinde ve bizzat katılımlarıyla ulusal ve uluslararası turizm fuarlarında sektörle işbirliği halinde İlimizin tanıtımı ve pazarlaması yapılmaktadır.

Ayrıca, Bakanlığımızca 2013 yılında 52 ülkede 7 büyük, 102 kamu-özel sektör işbirliğiyle 25 yurtdışı temsilciliğimiz aracılığıyla toplam 134 turizm ihtisas fuarına katılım sağlanarak Türkiye’ nin tanıtımının yanında İlimizin de tanıtımı yapılmaktadır.

Ülkemize yönelik talebi arttırmak amacıyla yurt dışındaki gazeteciler, kamuoyu önderleri, turizm sektörü temsilcileri ve film yapımcıları ülkemize davet edilmekte ve layıkıyla ağırlanarak olumlu izlenimlerle kendi ülkelerine dönmeleri sağlanmaktadır. Bu ağırlamalar sonucunda da dünyadaki yabancı basında ülkemizle ilgili çok sayıda makale ve haber yayımlanmaktadır.

Bu kapsamda 2013 yılı içerisinde 106 farklı kurum ve kuruluştan yaklaşık 850 kişi ilimiz turizm potansiyeli ile ilgili çalışmalar yaparak, çektikleri film ve dizilerde ilimizi kullanarak kendi ülkelerinde ilimizin gönüllü tanıtım elçileri olmuşlardır.

10- 2002-2013 TURİZM VERİLERİ
2002 yılında 685 milyon olan Dünya turist sayısı yüzde 58 artışla 2013 yılında 1, milyar 87milyon olmuştur.

2002 yılında Türkiye, 13 milyon olan turist sayısıyla dünyada 17. sırada yer alırken, yüzde 168 artışla 2013 yılında 34,910 milyon turist sayısıyla 6. sıraya yükselmiştir.

2002 yılında 501 milyar dolar olan Dünya turizm geliri yüzde 139 artışla 2013 yılında 1,2 trilyon dolar olmuştur.

2002 yılında Türkiye’ nin 12 milyar dolar olan turizm geliri yüzde 169 artışla 2013 yılında 32,3 milyar dolar olmuştur.

2002 yılında ülkemizin 400 bin olan işletme belgeli ve yatırım belgeli yatak kapasitesi yüzde 160 aratarak 2013 yılında 1 milyon 42 bin olmuştur.

2002 yılında ülkemizin 4 ve 5 yıldızlı otel sayısı 419 iken yüzde 142 artışla 2013 yılında 1.015 olmuştur.

2002 yılında 44 milyon TL olan yurt dışı tanıtım bütçemiz yüzde 247 artarak 2013 yılında 153 milyon TL’ ye ulaşmıştır.

2002 yılında Türkiye 100 uluslararası turizm fuarına katılırken 2013 yılında 134 fuara katılmıştır.

2002 yılında 127 Mavi Bayrak ödüllü plaja sahip olan Türkiye, 2013 yılında 383 Mavi Bayraklı plaj ile yüzde 201 artarak dünya 3. sü olmuştur.

2002 yılında 7.685 olan turist rehberi sayımız 2013 yılında yüzde 77 artarak 13.628’e yükselmiştir.

2002 yılında 4.344 olan belgeli seyahat acentası sayımız 2013 yılında yüzde 58 artarak 6.877’ e ulaşmıştır.

2002 yılında Ülkemiz arkeolojik ve kazı araştırmalara 2 milyon TL ödenek ayırırken yüzde 2050 artışla 2013 yılında 43 milyon TL ayırmıştır.

2002 yılında devam eden yerli arkeolojik kazı sayımız 57 iken yüzde 128 artışla 2013 yılında 130 olmuştur.

2002 yılında müze ve örenyerlerine gelen ziyaretçi sayımız 7,5 milyon kişi iken yüzde 293 artışla 2013 yılında 29,5 milyon kişi olmuştur.

2002 yılında Müze ve örenyerlerinden elde edilen gelirimiz 26 milyon TL iken yüzde 1050 artarak 2013 yılında 299 milyon TL’ ye ulaşmıştır.

2002 yılında Denizli’ nin 206 olan tesis sayısı yüzde 13 artışla 2013 yılında 234 olmuştur.

2002 yılında Denizli’ nin yatak sayısı 11 bin 800 iken yüzde 56 artarak 2013 yılında 18 bin 470 olmuştur.

2002 yılında Denizli’ de konaklayan kişi sayısı 2 milyon 140 bin kişi iken yüzde 53 artışla 2013 yılında 3 milyon 265 bin kişiye ulaşmıştır.

2002 yılında Denizli’ yi ziyaret eden turist sayısı 1 milyon 800 bin kişi iken yüzde 39 artarak 2013 yılında 2 milyon 495 bin kişi olmuştur.

2002 yılında Pamukkale Örenyeri’ ni ziyaret eden turist sayısı 1 milyon 150 bin kişi iken 2013 yılında yüzde 48 artışla 1 milyon 699 bin kişi olmuştur.
 

11- TURİZM VİZYONU
Uygarlıkların uğrak yeri ve bir kültür mozaiği olan ülkemiz sahip olduğu doğal güzellikleri ve tarihi değerleriyle dünyada farklı ve haklı bir yere sahiptir. Ülkemizin bu özelliklerini, tüm dünyaya gerektiği gibi tanıtarak Türkiye’ yi dünya çapında bir marka haline getirmek üzere büyük bir duyarlılıkla çalışmalarını sürdürmekte olan Bakanlığımız, Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yıl dönümü olan 2023 yılı “Türkiye Turizm Stratejisi” hedeflerine göre;

Türk turizmi çeşitlendirilecek, ülke geneline ve 12 aya yayılarak öncü sektör konumuna ulaştırılacak, dünyada 50 milyon turist sayısı ve 50 milyar dolar turizm geliri ile ilk 5’e girerek uluslararası marka haline getirilecektir.

Ülkemizin önde gelen destinasyonları içerisinde yer alan İlimizin turizmdeki hedefi ise;

- Zengin kültürel ve doğal varlıklarına sahip çıkıldığı,

- Turistler için bir çekim noktası haline geldiği,

- Ülkemize gelen her beş turistten en az birinin ziyaret ettiği,

- Bir geceyle sınırlı olan konaklamanın en az bir haftaya ulaştığı,

- Yılın 12 ayı turizmden pay alabilen ve dünya çapında tanınan,

- Termal su ve sağlık şehri olarak adından bahsettiren,

- Turizmde markalaşan,

Bir “Turizm Kenti” olmasıdır.
2014 yılının ülkemiz ve ilimiz turizmi için hayırlı geçmesini diler, saygılar sunarım.
 

Mehmet KORKMAZ
Denizli Kültür ve Turizm Müdürü
18 Nisan 2014 Cuma
161

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder